torsdag 7. mai 2009

Ulempen med å gå til jobben


For 2-3 år siden begynte jeg å kikke på hva jeg kunne bidra med for miljøet. Jeg fant mange ting jeg kunne gjøre uten at det gikk ut over min livskvalitet. Et av mine tiltak var å begynne å gå til jobben på finværsdager. Og det var ikke så vanskelig å få til. Etter hvert utvidet jeg tiltaket mitt til å gå på ikke-finværsdager også. Jeg kjøpte meg rød regnkåpe med blomster på, og en kul paraply. Og nå har det blitt en sånn vane at jeg ”uffer” meg hvis jeg trenger å bruke bilen en dag, og ikke får gått igjennom den skjønne parken med alle fuglene.
.
Men denne vanen har sine ulemper. For av og til trenger jeg å bruke bil. Og det er da det skjer. Jeg kommer på jobben og oppdager at jeg har glemt bilen hjemme. Eller jeg kommer hjem, og har glemt bilen på jobb. Eller enda verre - gjenglemt bilen på parkeringsplassen på Torget. For der kan det bli dyrt å glemme. Men heldigvis har jeg til nå unngått og fått bot.
.
Uansett bot eller ikke, det å ha muligheten til å gå til jobben hver dag er et privilegium og ubetalelig - noe jeg gleder meg over - nesten hver dag. Y
.

2 kommentarer:

  1. Det ER et privilegium, Siv! Skulle gjerne gjort det sjøl, men av naturlige årsaker blir det ikke til det...ser fram til å få besøk av deg!

    SvarSlett
  2. Ja jeg er helt enig! Det er ingenting som er så godt å gå til jobb/skole, en fantastisk start på dagen! Hilsen Maja

    SvarSlett