mandag 1. juni 2009

Litt ulv

.
Jeg er en katteelsker, men av en eller annen grunn så har ulven en spesiell plass i mitt hjerte. Og Storeulv i Donald Duck ble den første ulven jeg tok i forsvar. Da jeg var barn ønsket jeg nemlig at han skulle få spise de 3 små grisene. Jeg var virkelig bekymret for helsa til Storeulv, og redd for at han skulle dø innen neste nummer av Donald Duck. Jeg viste jo at han ikke kunne livnære seg på gulrøtter.
.
Lilleulv derimot, kunne jeg styre meg for. Jeg liket ikke ham selv om han var ulv. Jeg syntes han var stygg som kunne svikte faren sin sånn som han gjorde. Mamma prøvde å forklare meg at de 3 små grisene døde hvis Storeulv fikk spise dem, men jeg skjønte ikke argumentet hennes. Vi spiste jo tross alt gris vi også.
.
Det er lenge siden jeg har sett Storeulv-historier i Donald Duck nå. Men hvis jeg ser en, så skal jeg hoppe glatt over den. :-)
.
.
Jeg har lagt ved en link til en blogg med fine bilder av en prærieulv som er vokst opp på gården til ei dame i Wyoming. Ulven er forøvrig kompis med husets katt, og på et av bildene gir ulvevalpen katten en god massasje på kattevis.
.
.
YYY
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar