onsdag 18. mars 2009

Verdens flinkeste i matematikk

Opphavsrett til denne herlige besvarelsen er ukjent


Jeg har alltid likt matematikk. Da jeg gikk i 1. klasse på barneskolen trodde jeg til og med at jeg var verdens flinkeste i matematikk, og at ingen kunne regne raskere enn meg. Dette kom muligens av at noen voksne som var (og fremdeles er) veldig glade i meg hadde fortalt meg det.

På slutten av skoleåret var vi igjennom hele pensum for 1. klasse, og vi skulle alle bare regne ut resten av matteboka i den tiden som var igjen av skoleåret. Og jeg regnet så fort jeg kunne - både hjemme og i skoletimene for å bli først ferdig. Men plutselig så var det en i klassen min som rekte opp handa og sa: "Jeg er ferdig." Jeg kunne ikke tro det. Jeg var sikker på at han hadde jukset og at han hadde fått hjelp av noen voksne, for jeg hadde jo regnet så fort jeg kunne. Og tenk, rett etterpå var det enda en som rekte opp handa og sa: "Jeg er ferdig."
...
Det var da jeg forsto at jeg ikke var verdens flinkeste i matematikk. Men det er ikke så værst å være 3. verdens flinkeste i matematikk heller.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar